fredag 17 augusti 2012

Konstutställning med Sylvia Block

I samband med den irländska visaftonen i Kollängens tingshus så kommer Sylvia Block att ställa ut 2-9 september 2012. Vi bad henne att beskriva sin konst (måleri, skulptur och textildesign) i ord för er här på bloggen.  


”Med rötter på Kinnekulle och en fot i Stockholms skärgård
Ateljé väst- Hällekis
Ateljé öst- Tynningö

Mina bilder har en berättelse som det är upp till betraktaren att tolka.
Illustrationer till inre och yttre landskap.
En undermedveten känsla eller tanke som växer fram under arbetets gång och
som söker en uttrycksform i bild, skulptural form eller text.
Material och scenografi hittar jag runt omkring mig, där jag befinner mig.
Eller också hittar det mig.
Formationer, detaljer, färger och kontraster jag ser blir ofta underlag för ett arbete.
Ett möte mellan mig och upplevelsen.”
Signerat Sylvia Block



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar